De grote glibberige slak. Of waarom moet je wat meer schrijven dan je denkt.

Blogplaatje Kleine dingen zijn belangrijk1

Een hele grote glibberige slijmerige naaktslak wordt gekust. Ok, ok, ok dan: het lijkt zo. Dit soort gezichtsbedrog kennen we allemaal wel. Lache man.

Maar toch is die slak er wel. Sterker nog, even, heel even is die slak ook daadwerkelijk groot in ons hoofd geweest. Het is maar net hoe je de foto maakt. Met andere woorden, het is maar net wat je benadrukt.

En dat is met alles. Maar ik wil het natuurlijk hebben over kwaliteiten, gewoonten van jou of van jullie organisatie waarmee je juist klanten aantrekt. Ik heb het dan niet over je producten of diensten,  maar zaken die je zó gewoon of logisch vindt, dat je er niet eens meer over communiceert. Sommigen doen dat wel, een aantal organisaties die ik het afgelopen jaar ben tegengekomen niet

  • De ICT-leverancier helpt op afstand en te allen tijde de klant te helpen als hij ergens niet uitkomt.
  • De eigenaar van plaatselijke, milieubewuste SPAR denkt er vaak over na hoe hij minder afval kan produceren in de winkel.
  • De coach heeft zo’n krachtig ochtendritueel.
  • Het bedrijf dat niet aan kerstpakketten doet, maar in plaats daarvan mogen de medewerkers een goed doel uitkiezen waar hun deel naar toe gaat.
  • De leverancier die hoort dat als een klant iets direct nodig heeft, hij daar meteen voor zorgt.

Je hoeft dit soort zaken niet in je USP’s te vermelden. Immers, je hoopt dat iedereen dit doet. Maar zo nu en dan geef je je klant een prikje met dit moois.

Wat zou het inspirerend zijn als iedereen wat vaker over deze mooie zaken schrijft…zucht…

Nog geen reacties.

Geef een reactie